Oct 31, 2010

October 2010 yg bertragedi ?

Ya Allah, Engkau Tuhanku. Tiada Tuhan selain Engkau, Engkaulah yang telah menciptakan aku dan aku adalah hambaMu. Aku berada dalam janji untuk mentaatiMu sejauh kemampuanku.
Aku berlindung kepadaMu dari keburukan yang telah kuperbuat. Aku mensyukuri semua nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku dan aku mengakui semua dosa yang telah aku perbuat, maka ampunilah diriku kerana tiada lain yang dapat mengampuni selain Engkau.


Tiada sesuatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfudz) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.
(Al-Hadid: 22)

Hadith Rasulullah:

Allah tidak menetapkan qadha' bagi seseorang hamba, kecuali qadha' itu baik bagi dirinya.









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...